Με φόντο το ρευστό κλίμα που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στα παζάρια μεταξύ ΗΠΑ-Ιράν, τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς σε καθημερινή βάση να γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη όξυνση, τις πολεμικές επιθέσεις που σημειώνονται στη Μέση Ανατολή να συνεχίζονται αμείωτα, κουρελιάζοντας «εκεχειρίες» και μακελεύοντας τους λαούς της περιοχής, αλλά και την πρόσφατη επέκταση της χερσαίας εισβολής του Ισραήλ στον Λίβανο, η ιρανική πλευρά φαίνεται πως διέκοψε τον διάλογο με την αμερικανική.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ιρανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Tasnim, εξαιτίας «των εγκλημάτων που το Ισραήλ συνεχίζει να διαπράττει στον Λίβανο και των παραβιάσεων σε όλα τα μέτωπα της εκεχειρίας» η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν «διέκοψε κατά συνέπεια τον διάλογο και τις ανταλλαγές κειμένων μέσω των μεσολαβητών».
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα σήμερα η CENTCOM (το διοικητήριο των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία) ανακοίνωσε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις εξαπέλυσαν «επιθέσεις αυτοάμυνας» ενάντια σε ιρανικά ραντάρ και σημεία διοίκησης και ελέγχου για drones στο Γκορούκ και το νησί Κεσμ του Ιράν το Σαββατοκύριακο. Αργότερα, οι «Φρουροί της Ισλαμικής Επανάστασης» του Ιράν (IRGC) ανακοίνωσαν ότι εξαπέλυσαν επίθεση με στόχο βάση που χρησιμοποιείται από τον αμερικανικό στρατό για επιθέσεις κατά της ιρανικής επικράτειας, χωρίς να διευκρινίζουν την τοποθεσία της βάσης, ωστόσο ο στρατός του Κουβέιτ είχε ανακοινώσει λίγα λεπτά νωρίτερα ότι αντιμετωπίζει επίθεση με drones και πυραύλους.
Ακόμα, ο εγκληματίας πολέμου πρωθυπουργός Μπ. Νετανιάχου ανακοίνωσε σήμερα ότι έδωσε εντολή στον ισραηλινό στρατό να πλήξει «τρομοκρατικούς στόχους» στη Νταχίγιε της Βηρυτού, ενώ σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του πρόσθεσε πως «δεν θα υπάρξει καμία κατάσταση στην οποία η Χεζμπολάχ θα επιτεθεί στις πόλεις μας και στους πολίτες μας και το τρομοκρατικό της αρχηγείο στη Βηρυτό, στη Νταχίγιε, θα παραμείνει εκτός ορίων». Μάλιστα, οι IDF, ο στρατός του κράτους-τρομοκράτη του Ισραήλ εξέδωσε εντολή εκκένωσης προς τους κατοίκους στα νότια προάστια της Βηρυτού ενόψει αεροπορικών βομβαρδισμών. «Αν η τρομοκρατική οργάνωση της Χεζμπολάχ συνεχίσει να ρίχνει ρουκέτες σε ισραηλινές περιοχές και πόλεις, οι IDF θα απαντήσουν στοχεύοντας τα νότια προάστια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος των IDF.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αραγτσί, από πλευράς του, σε ανάρτησή του στα social media σημείωσε πως «η κατάπαυση του πυρός μεταξύ του Ιράν και των Ηνωμένων Πολιτειών συνιστά, χωρίς καμία αμφιβολία, μια συνολική κατάπαυση του πυρός σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου. Οποιαδήποτε παραβίαση αυτής της κατάπαυσης του πυρός σε ένα μέτωπο θα θεωρείται παραβίαση της σε όλα τα μέτωπα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ φέρουν την ευθύνη για τις συνέπειες οποιασδήποτε παραβίασης της εκεχειρίας».
Πηγή: 902.gr








