Συνεχίζονται οι ανακατατάξεις και τα σούρτα-φέρτα στα κόμματα της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος, με στόχο την «αναβάπτισή» της για τη χειραγώγηση και ενσωμάτωση της αυξανόμενης λαϊκής δυσαρέσκειας για την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, και τη διαμόρφωση σε μια πορεία ενός «εναλλακτικού» πόλου αστικής διακυβέρνησης, που θα διασφαλίζει τη «σταθερότητα» του συστήματος, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες που πυκνώνουν τα σύννεφα του πολέμου και της κρίσης.
Ως μοχλός που επιταχύνει αυτήν την κινητικότητα λειτουργεί η ανακοίνωση του «νέου» κόμματος Τσίπρα, εντείνοντας τις σχετικές διεργασίες, ιδιαίτερα στα διάφορα παρακλάδια με προέλευση τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και στον χώρο του ΠΑΣΟΚ.
Σε αυτό το πλαίσιο, την αποχώρησή τους από τη Νέα Αριστερά ανακοίνωσαν με κοινή ανακοίνωσή τους 150 στελέχη, ανάμεσά τους 7 βουλευτές, βάζοντας έτσι τέλος στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΕΑΡ, καθώς το κόμμα που δημιουργήθηκε από μία ακόμα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ θα απαριθμεί πλέον μόλις 4 βουλευτές.
Οι 7 βουλευτές που αποχωρούν είναι οι Αλέξης Χαρίτσης, Εφη Αχτσιόγλου, Νάσος Ηλιόπουλος, Θεανώ Φωτίου, Μερόπη Τζούφη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Δημήτρης Τζανακόπουλος. Η Εφη Αχτσιόγλου ανακοίνωσε επίσης την παραίτησή της από τη βουλευτική έδρα.
Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των 150 στελεχών, «αποχωρούμε από τη Νέα Αριστερά, γιατί πιστεύουμε ότι ο κύκλος που άνοιξε πριν από δύο χρόνια έχει φτάσει στα όριά του. Είναι μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση» (…) «Το σημερινό καθεστώς δεν πρέπει να έχει τρίτη θητεία, με ή χωρίς τον Μητσοτάκη. Ακούμε αυτή την απαίτηση. Δεν πιστεύουμε ότι απαιτείται πλήρης ταύτιση για να υπάρξει κοινή πορεία. Αυτό που έχει σημασία είναι η διαμόρφωση όρων μιας μεγάλης πολιτικής και κοινωνικής συσπείρωσης, με απώτερο στόχο να μετατραπούν οι αριστερές ιδέες σε εφαρμοσμένες ριζοσπαστικές πολιτικές».
Αυτή η τοποθέτηση εκτιμάται ως προάγγελος της ένταξής τους – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο – στο κόμμα του Αλ. Τσίπρα.
Εναπομείναντες βουλευτές στη Νέα Αριστερά είναι, για την ώρα, η Σία Αναγνωστοπούλου, η Πέτη Πέρκα, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο Θοδωρής Δρίτσας.
Σε ανακοίνωσή της η ΝΕΑΡ αναφέρει ότι η αποχώρηση στελεχών και βουλευτών δεν αποτέλεσε έκπληξη, σημειώνοντας ότι συνδέεται άμεσα με την ίδρυση του κόμματος Τσίπρα, για το οποίο αναφέρει ότι «δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έκφραση του Λαϊκού Μετώπου», ούτε μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος συνάντησης διαφορετικών πολιτικών δυνάμεων. Το χαρακτηρίζει δε ως ένα «προσωποπαγές, αρχηγικό σχήμα», χωρίς εσωτερικές διαδικασίες, το οποίο προϋποθέτει τη διάλυση κομμάτων, αποκλείει τις συνεργασίες και θεωρεί ότι δεν διαθέτει «όμορους χώρους».
Την ίδια ώρα, στο χώρο του ΠΑΣΟΚ, αντιδράσεις έχει προκαλέσει η δήλωση του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα για «ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με τις άλλες προοδευτικές δυνάμεις, προκειμένου να προκύψουν προγραμματικές συγκλίσεις» ενόψει εκλογών, μετά και την απόρριψη από το Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ κάθε μορφής συνεργασίας με τη ΝΔ. «Αυτός είναι ο δρόμος για την αλλαγή πολιτικών και την πολιτική αλλαγή», ανέφερε ο Χ. Δούκας.
Σε απάντηση, η υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού του κόμματος Αννα Διαμαντοπούλου, σε κείμενο που ανήρτησε με τίτλο «Αγαπάς το ΠΑΣΟΚ; Απόδειξέ το», αναφέρει πως «Το ΠΑΣΟΚ δεν παρακαλεί κανέναν για συνεργασίες (πόσο μάλλον όσους μας προσβάλλουν, μας απορρίπτουν και δεν έχουν καν πολιτικό σύνορο μαζί μας). Εχει αποφασίσει τον δρόμο του: αυτονομία, διεύρυνση, τεκμηριωμένη αντιπολίτευση και αξιόπιστη πρόταση διακυβέρνησης».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει ρόλο για το κόμμα του στις διεργασίες που επιταχύνει στη σοσιαλδημοκρατία η ίδρυση του κόμματος Τσίπρα, εμφανίζεται ταθερά προσηλωμένος στην «ενότητα και ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου», άξονες που αναμένεται να εισηγηθεί στη συνεδρίαση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ στις 6 Ιουνίου, σύμφωνα με όσα αναφέρει η «Αυγή».
Μιλώντας μάλιστα σε τηλεοπτικό κανάλι, ανέφερε ότι η ιδρυτική διακήρυξη του κόμματος Τσίπρα δημιουργεί «τη βάση για να υπάρχει αυτή η ενωτική προοπτική», αφήνοντας ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο συνομιλίας, συνεργασίας ή και ενσωμάτωσης στο «νέο» κόμμα, όταν έρθει η κατάλληλη ώρα.
Χθες, εξάλλου, ο ιδρυτής και γραμματέας του κόμματος «Κόσμος», Πέτρος Κόκκαλης, ανακοίνωσε την παραίτησή του από τη θέση του γραμματέα, προαναγγέλλοντας παράλληλα την αποχώρησή του από το πολιτικό σχήμα που ο ίδιος ίδρυσε τον περασμένο Ιούλιο, σημειώνοντας στη δήλωσή του ότι «έχω αποφασίσει να συμβάλω προσωπικά σε ευρύτερες προγραμματικές και πολιτικές διεργασίες στον προοδευτικό χώρο»…
Πηγή: 902.gr








