Καθημερινά καταγράφονται εξελίξεις που επιβεβαιώνουν ότι η δίνη που έχει δημιουργήσει η ιμπεριαλιστική σύγκρουση στο Ιράν, η «νέα πραγματικότητα» στα Στενά του Ορμούζ και ο παγκόσμιος ενεργειακός πόλεμος με όλες τις μορφές, τροφοδοτούν με καύσιμη ύλη την ανεπίστρεπτη πορεία όξυνσης των αντιθέσεων μεταξύ των ιμπεριαλιστών.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντ. Τραμπ, ανάρτησε το παραπάνω ΑΙ κατασκεύασμα τροφοδοτώντας τα σενάρια για επανάληψη των χτυπημάτων στο έδαφος του Ιράν. Θα έλεγε κανείς πως δείγμα της αντιφατικότητας των όποιων «επιλογών» είναι ότι ο Τραμπ απεικονίζεται με φόντο το Ναυτικό του Ιράν που οι ΗΠΑ ισχυρίζονται πως έχουν καταστρέψει.
Σε αυτό το πλαίσιο δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επικείμενη επικοινωνία μεταξύ Τραμπ και Νετανιάχου ενώ συνεχίζονται οι αναφορές για ενδεχόμενο νέας επίθεσης των ΗΠΑ. Χθες οι «New York Times» ανέφεραν πως μία νέα επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν θα μπορούσε να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες. «Οι σύμβουλοι του Τραμπ και οι εκπρόσωποι του Πενταγώνου οριστικοποιούν τα σχέδια για μια πιθανή επιχείρηση. Συζητούνται βομβαρδισμοί μεγάλης κλίμακας και επιδρομές των ειδικών δυνάμεων εναντίον των υπόγειων πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν».
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΕΞ του Ιράν με ανάρτησή του στο «Χ» ισχυρίστηκε πως «το επόμενο μεγάλο ψέμα που διαδίδεται για να δικαιολογήσει τον παράνομο “πόλεμο ανάγκης” τους είναι ο ισχυρισμός ότι “διατηρούν την ειρήνη και τη σταθερότητα στις παγκόσμιες αγορές Ενέργειας”» θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να καυτηριάσει τις κλιμακούμενες ενέργειες για νέες στρατιωτικές αποστολές στην περιοχή με πρόσχημα την «αποκατάσταση των ροών Ενέργειας» κ.λπ.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του Ιρανικού Κοινοβουλίου Γκαλίμπαφ στον απόηχο της επίσκεψης Τραμπ στην Κίνα έγραψε ότι «ο κόσμος βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας τάξης πραγμάτων (…) και τονίζω ότι η 70ήμερη αντίσταση του ιρανικού έθνους έχει επιταχύνει αυτόν τον μετασχηματισμό».
Πέρα από το επίπεδο των δηλώσεων σήμερα, σύμφωνα με μέσα των ΗΑΕ, καταγράφηκε επίθεση drone σε μία ηλεκτρική γεννήτρια έξω από την εσωτερική περίμετρο του πυρηνικού σταθμού παραγωγής ενέργειας Barakah στην περιοχή Αλ Ντάφρα στο Αμπού Ντάμπι.
Το ιρανικό μέσο «Fars» αναφέρθηκε σε υποτιθέμενους «5 όρους των ΗΠΑ» για να συνεχιστούν οι όποιες διαπραγματεύσεις. Οι «όροι» αυτοί τις προηγούμενες μέρες έχουν απορριφθεί από το Ιράν. Συγκεκριμένα αναφέρονται ως προϋποθέσεις ότι «δεν θα γίνουν αποζημιώσεις για τις ζημιές που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του ιρανικού εδάφους, 400 κιλά εμπλουτισμένου ουρανίου θα μεταφερθούν από το Ιράν στις ΗΠΑ, μόνο μία ενεργή πυρηνική εγκατάσταση θα παραμείνει λειτουργική σε ιρανικό έδαφος, δεν θα απελευθερωθεί περισσότερο από το 25% των παγωμένων ιρανικών περιουσιακών στοιχείων που είναι δεσμευμένα υπό το καθεστώς των κυρώσεων, η κατάπαυση του πυρός σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου, θα επιλυθεί στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων».
Ουκρανική επίθεση στη Μόσχα
Στο μέτωπο του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία ο Ζελένσκι σήμερα ανακοίνωσε ότι οι «ουκρανικές επιθέσεις μεγάλης εμβέλειας έφτασαν στην περιοχή της Μόσχας». Πανηγυρίζει για τα «επιτεύγματα» των Ουκρανών κατασκευαστών drones και ισχυρίζεται πως «η απόσταση από τα κρατικά σύνορα της Ουκρανίας είναι πάνω από 500 χλμ. Η συγκέντρωση της ρωσικής αεράμυνας στην περιοχή της Μόσχας είναι η υψηλότερη. Αλλά την ξεπερνάμε».
Πηγή: 902.gr








