Την γνωρίσαμε καλά ως Doctor Foster (έρχεται ακούμε και στην Ελλάδα με τίτλο “Παιχνίδια εκδίκησης” _βλ. στο τέλος της ανάρτησης) σε μια επιτυχημένη βρετανική τηλεοπτική σειρά ψυχολογικού θρίλερ που έκανε το ντεμπούτο στο BBC One Σεπ-2015. Δημιουργήθηκε και γράφτηκε από τον Mike Bartlett (σσ. Michael Bartlett _ Άγγλος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος) για την Gemma Foster (η ταλαντούχα Suranne Jones), μια γιατρό που υποπτεύεται ότι ο σύζυγός της Simon (Bertie Carvel) έχει ένα νταραβέρι. Αφού ακολουθεί πολλές γραμμές έρευνας, αρχίζει σιγά-σιγά να χάνει τα λογικά της καθώς η ζωή της ξετυλίγεται από τα μυστικά που βρίσκει. Η ιστορία εμπνεύστηκε από τον αρχαίο ελληνικό μύθο της Μήδειας και διεθνώς, η σειρά μεταφέρθηκε σε πάρα πολλές χώρες από διαφορετικά δίκτυα. Σκηνοθεσία Tom Vaughan (σειρά 1) _ Jeremy Lovering (σειρά 2)
Γράφει ο \\ Αστέρης Αλαμπής _Μίδας
Η 2η σειρά της σειράς ξεκίνησε Σεπ- 2017 και ολοκληρώθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2017. Μια μελλοντική τρίτη σειρά δεν περπάτησε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων κλπ. την πρωταγωνίστριας, ενώ ο Μπάρτλετ είπε, πως ενώ υπάρχουν _ίσως, περισσότερα για εξερεύνηση με την ιστορία της Τζέμα, θα επέστρεφε μόνο αν υπήρχε μια ζωτικής σημασίας ιστορία να ειπωθεί, αλλά δεν. Ωστόσο, έγραψε ένα spin-off, Life, με τον χαρακτήρα της Anna Baker από τις δύο πρώτες σειρές.
σσ.
κεφαλαιώδης διαφορά ημών και BBC
Εκτός των πρωταγωνιστών, Suranne Jones και Bertie Carvel ένα μεγάλο κάστ (εναλλάσσονται στα επεισόδια):
· Η Clare-Hope Ashitey ως Carly Williams, μια ασθενής της Gemma, η οποία βοηθά στην υποστήριξη της Gemma, λόγω των υποψιών της για τον Simon.
· Cheryl Campbell ως Helen Foster
· Η Τζόντι Κόμερ ως Κέιτ Παρκς, περί ης ο λόγος, 23χρονη φοιτήτρια που είχε κρυφά δύο χρόνια σχέση με τον Σάιμον Φόστερ. Ο χαρακτήρας είναι ανάλογος με της Glauce.
_____________
σσ.
Όπως αναφέρει ο Μπάρτλετ (που μελέτησε και πήρε υπόψη) στην ελληνική μυθολογία, η Glauce=Γλαυκή (μπλε-γκρίζο ή λαμπερό), λατινικά Glauca, αναφέρεται σε Αρκαδική νύμφη, μια από τις λάτρεις του Δία. Αυτή και οι άλλες εκπροσωπήθηκαν στο βωμό της Αθηνάς Αλέας στην Τεγέα επίσης τη δίδυμη αδερφή του Πλούτωνα που πέθανε ως βρέφος σύμφωνα με τον Ευήμερο, μία από τις νύμφες της Μήλου _από τις 50 Νηρηίδες, θαλάσσιες-νύμφες κόρες του “Γέρου της Θάλασσας” Νηρέα και της Ωκεανίδας Doris. Προσωποποιεί το χρώμα της θάλασσας που μπορεί να αποδοθεί στο όνομά της που σημαίνει “θαλασσοπράσινο” ή “λαμπερό πράσινο». Η Γλαύκη και οι άλλες αδερφές της εμφανίζονται στη Θέτιδα όταν αυτή εκλιπαρεί σε συμπόνια για τη θλίψη του Αχιλλέα που κλαίει το σκοτωμό του φίλου του Πάτροκλου. Glauce, μητέρα, από τον Upis, της “τρίτης” Άρτεμης στην εξορθολογισμένη γενεαλογία των Ελλήνων θεών του Κικέρωνα, επίσης τη Λιβύη πριγκίπισσα _μια από τις Δαναΐδες. Η μητέρα της ήταν είτε η Ατλάντεια είτε η Φοίβη_ και οι δύο Αμαδρυάδες: νύμφες των δασών, που γεννιούνται με τις βελανιδιές και άλλα δέντρα και αναπτύσσονται μαζί τους. Όταν το δέντρο κόβεται, η νύμφη του πεθαίνει, πηγαίνει όμως σε άλλο δέντρο και τιμωρεί τον ένοχο. Οι Δρυάδες ήταν νύμφες των δασών, ενώ οι Αμαδρυάδες συνδέονταν με τα δέντρα.. Η Glauce παντρεύτηκε και δολοφόνησε τον ξάδερφό της Άλκης, γιο βασιλιά της Αιγύπτου από μια Άραβα.
Γλαύκη, κορίνθια πριγκίπισσα κόρη του βασιλιά Κρέοντα. Γνωστή και με το όνομα Creusa, κυρίως στους Λατίνους συγγραφείς, (Σενέκας και Προπέρτιος). Σύμφωνα με την τοπική κορινθιακή παράδοση, η Glauce ρίχτηκε σε ένα πηγάδι σε μια μάταιη προσπάθεια να ξεπλύνει το δηλητήριο της Μήδειας και από αυτή την περίσταση το πηγάδι έγινε γνωστό ως το πηγάδι της Γκλαύκας. Glauce, μια Αμαζόνα. Μερικοί λένε ότι ήταν αυτή, και όχι η Αντιόπη, που απήχθη από τον Θησέα και έγινε γυναίκα του. Γλαύκη, της Σαλαμίνας πριγκίπισσα κόρη του βασιλιά Κυχρέα, γιου του Ποσειδώνα και της Σαλαμίνας. Μερικές πηγές λένε ότι η Γλαύκη παντρεύτηκε τον Ακταίο και του γέννησε έναν γιο τον Τελαμώνα. Άλλοι λένε ότι ο Τελαμών ήταν σύζυγός της και ότι, μετά το θάνατό της, παντρεύτηκε την Περιβόια, μητέρα του Αίαντα.
Glauce, πριγκίπισσα της Colonae ως κόρη του βασιλιά Κύκνου, αδελφή του Cobis και του Corianus. Κατά τη διάρκεια της Τρωικής εκστρατείας, αιχμαλωτίστηκε από τους Έλληνες και δόθηκε στον Αίαντα από τον οποίο έγινε μητέρα του Αιαντίδη.
______________
συνέχεια πρωταγωνιστών
…
· Navin Chowdhry ως Anwar
· Victoria Hamilton ως Anna Baker
· Ο Tom Taylor ως Tom Foster, ο 13χρονος γιος της Gemma και του Simon. Ο χαρακτήρας είναι σύνθετα ανάλογος με τους γιους της Μήδειας (λέει ο Μπάρτλετ).
· Martha Howe-Douglas ως Becky Hughes
· Adam James ως Neil Baker
· Έτσιϊθα Τζαγιασούντερα ως Ρος Μαχέντρα
· Η Sara Stewart ως Susie Parks, μητέρα της Kate.
· Ο Neil Stuke ως Chris Parks, ο πατέρας της Kate. Ο χαρακτήρας είναι ανάλογος του βασιλιά Κρέοντα.
· Robert Pugh ως Jack Reynolds
· Ricky Nixon ως Daniel Spencer
· Ο Daniel Cerqueira ως Gordon Ward, ένας υποχόνδριος που επισκέπτεται τακτικά την Gemma στο ιατρείο
· Η Μέγκαν Ρόμπερτς ως Ίζομπελ, φίλη του Τομ
Τηλεθέαση 9.51- 10.20 εκατομμύρια)
Sarah Ann Akers
Η Sarah Ann Akers (Jones, γεννημένη 27-Αυγ-1978), επαγγελματικά Suranne Jones, είναι Αγγλίδα ηθοποιός και παραγωγός, γνωστή για τις πολυάριθμες συνεργασίες της με τη σεναριογράφο Sally Wainwright (έπαιξε την Karen McDonald στην Coronation Street του ITV μεταξύ 2000 και 2004 και μετά την αποχώρησή της, προώθησε την τηλεοπτική της καριέρα σε δραματικές σειρές όπως ο Vincent _2005–2006, Strictly Confidential _2006), Harley Street _2008 και Unforgiven _2009.
Η Τζόουνς πρωταγωνίστησε ως ντετέκτιβ Ρέιτσελ Μπέιλι στην αστυνομική σειρά Scott & Bailey (2011–2016) και κέρδισε περαιτέρω την προσοχή με πρωταγωνιστικούς ρόλους στα Single Father, Five Days (και τα δύο 2010), A Touch of Cloth (2012–2014) και The Crimson Field (2014). Για την ερμηνεία της της Τζέμα Φόστερ — στο Doctor Foster (2015–2017), έλαβε πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας της Βρετανικής Ακαδημίας 2016. Οι επόμενοι τίτλοι περιλαμβάνουν Save Me (2018), Vigil (2021–σήμερα) και Gentleman Jack (2019–2022). Για το τελευταίο, στο οποίο υπηρέτησε ως εκτελεστική παραγωγός, η Τζόουνς ήταν και πάλι υποψήφια για BAFTA καλύτερης ηθοποιού.
Στη σκηνή, εμφανίστηκε στα A Few Good Men (2005), Blithe Spirit (2009), Top Girls (2011), Beautiful Thing (2013), Orlando (2014), Frozen (2018) κά.
Πρώιμη ζωή
Μεγάλωσε σε σπίτι στο Foxdenton Lane, περιτριγυρισμένη από δύο φάρμες και τα χωράφια τους και σχολίασε ότι μία από τις πρώτες αναμνήσεις της είναι “αγελάδες που μας κοιτούσαν από το παράθυρο καθώς πίναμε το τσάι μας”. Ως παιδί ήταν φλύαρη, και αργότερα διηγήθηκε ότι ο ιερέας της, της έλεγε, “Προσεύχομαι να μπορείς να συγκεντρωθείς λίγο περισσότερο”.
Εκπαιδεύτηκε Ρωμαιοκαθολική στο Middleton και μιλώντας για την παιδική της ηλικία, σχολίασε: “Νομίζω ότι πάντα ήθελα να είμαι διαφορετική και ένιωθα πολύ πνιγμένη στο σχολείο”. Είπε επίσης, “Δέχτηκα bullying στο σχολείο και τον άφησα να μου βάλει χέρι και να μπει μέσα μου — λυπάμαι που το επέτρεψα να συμβεί”. Έγινε μέλος του Oldham Theatre Workshop και ολοκλήρωσε ένα BTEC National Δίπλωμα (σσ. BTEC Works: εστιασμένα στην καριέρα όπου οι μαθητές αναπτύσσουν και εφαρμόζουν γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές που αναζητούν οι εργοδότες και τα πανεπιστήμια) στις Παραστατικές Τέχνες, το οποίο ένιωθε ότι “δεν ήταν ακριβώς το ίδιο με τη δραματική σχολή”
Πρώιμη καριέρα
H Τζόουνς άρχισε να ενεργεί επαγγελματικά σε ηλικία 16 ετών. Ο Andrew Billen των Times, αναγνωρίζοντας την επαγγελματική της σταδιοδρομία στα 16, έγραψε ότι “ανέβηκε στη σκηνή στα 8”. Η Τζόουνς είπε αργότερα ότι ο πρώτος της ρόλος ήταν σε ηλικία 8 ετών, στο Wait Until Dark ως Γκλόρια.
Με την ένταξή της στο Equity (σσ. η Equity, ίδρυση 1930, που παλαιότερα ονομαζόταν επίσημα η British Actors’ Equity Association, Βρετανικό συνδικάτο Ηθοποιών είναι η συνδικαλιστική ένωση για τις παραστατικές τέχνες και τη βιομηχανία ψυχαγωγίας στο Ηνωμένο Βασίλειο), η Τζόουνς πήρε το καλλιτεχνικό όνομα “Suranne Jones”, καθώς το όνομα γέννησής της υπήρχε ήδη και οι κανόνες του συνδικάτου υπαγορεύουν ότι κάθε μέλος του σωματείου πρέπει να έχει διαφορετικό όνομα. Έχοντας αποκτήσει έναν πράκτορα στα 15, άρχισε να παίζει στο θέατρο. Η τηλεοπτική καριέρα του Τζόουνς ξεκίνησε το 1997, με έναν μικρό ρόλο στην Coronation Street τον Απρίλιο του 1997 ως Μάντι Φίλιπς, φίλη του Κρις Κόλινς (Μάθιου Μάρσντεν). Στη συνέχεια, μια τηλεοπτική διαφήμιση για τους Maltesers, έπαιξε ως guest starred σε επεισόδια σειρών όπως το City Central και είχε έναν μικρό ρόλο στο My Wonderful Life. Έκανε μια οντισιόν για το ρόλο της Charity Dingle στη σαπουνόπερα Emmerdale, και έγινε μία από τις τέσσερις τελευταίες ηθοποιούς που εξετάστηκαν, αν και ο ρόλος δόθηκε τελικά στην Emma Atkins. Πήρε επίσης οντισιόν για Geena Gregory _oronation Street, αν και ένιωθε ότι ήξερε ότι η Jennifer James θα κέρδιζε τον ρόλο – πράγμα που συνέβη.
Coronation Street
Το 2000, μερικές εβδομάδες μετά την ανεπιτυχή ακρόαση για την Geena Gregory, η Jones ήρθε σε επαφή από τουε επικεφαλής της Coronation Street, τα οποία της πρόσφεραν το ρόλο ενός νέου χαρακτήρα (σσ. η Coronation Street είναι μια βρετανική τηλεοπτική σαπουνόπερα που δημιουργήθηκε και προβάλλεται στο ITV από το 1960. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε έναν λιθόστρωτο, πεζόδρομο στη φανταστική πόλη Weatherfield στο Greater Manchester).
Η Τζόουνς ανέλαβε το ρόλο της Κάρεν Φίλιπς (καμία σχέση με τη Μάντι), κάνοντας την πρώτη της εμφάνιση. Ο χαρακτήρας, αφού παντρεύτηκε τον Steve McDonald (Simon Gregson), πήρε επίθετο και έγινε Karen McDonald. Περιγράφεται ως “μπουλντόγκ με σκουλαρίκια κρίκους” και “Wictoria Beckham Wannabe”, ρόλος που κέντρισε την προσοχή του κοινού της Τζόουνς, με επεισόδια που περιελάμβαναν διαμάχες μεταξύ της και της αντίπαλης Τρέισι Μπάρλοου (Κέιτ Φορντ) που έλαβαν υψηλές τηλεθεάσεις. Άρχισε επίσης να ασχολείται με το μόντελινγκ για ανδρικά περιοδικά όπως το FHM και το Loaded, λέγοντας: “Ήμουν 21, και μέσα σε τρεις εβδομάδες από την ένταξή μου στην Corrie, ήμουν στα Μπαρμπάντος για να κάνω μια φωτογράφιση με μπικίνι […] Ήμουν αρκετά εντυπωσιασμένη και θα έλεγα ναι σε όλα γιατί ήθελα να διατηρήσω τη δουλειά μου και να είμαι το νέο νεαρό funky σέξι κορίτσι”. __ “Όλοι το κάναμε τότε αλλά κατάλαβα πολύ γρήγορα ότι έπρεπε να συγκεντρωθώ σε αυτό που έκανα”.
Τον Μάιο του 2004, ανακοινώθηκε ότι η Jones επρόκειτο να εγκαταλείψει την Coronation Street μετά από τέσσερα χρόνια που έπαιζε την Karen.
Περιέγραψε τη δουλειά στη σαπουνόπερα ως “εξαντλητική”, σημειώνοντας, “Ζούσα και ανέπνεα την Κάρεν ΜακΝτόναλντ”. Έκανε την τελευταία της εμφάνιση ως Karen την Boxing Day το 2004. Για τη θητεία της στην Coronation Street, η Jones παρατήρησε αργότερα: “Απλώς σκέφτηκα, ενώ είναι λαμπρή και την απολαμβάνω, πρέπει να βγω έξω”
“Πρέπει να πιστεύεις ότι μπορείς να έχεις μια ζωή μετά από ένα σαπούνι”.
Jones, σε συνέντευξή της στο The Observer
2005–2010
Η Τζόουνς δήλωσε ότι κατά την αναχώρησή της από την Coronation Street, έλαβε πολλές προτάσεις για να εμφανιστεί σε τηλεοπτικά προγράμματα reality TV, τις οποίες αρνήθηκε, γελώντας: “πολλά χρήματα για να φύγω και να μού ΄ρθει στη μούρη ο κροκόδειλος, ή ότι ” (σσ. ιδιωματισμός, με βάση και τηλεοπτική σειρά: το belly crawl locomotion είναι μια γρήγορη και εύκολη μέθοδος ονομάζεται και “ψηλός περίπατος” επειδή ο κροκόδειλος μπορεί να σηκώσει ολόκληρο τον κορμό του σώματός του σε αυτά τα κοντά πόδια και τουλάχιστον το μπροστινό μισό της ουράς του μακριά από το έδαφος όταν περπατά). Αγνοώντας τις προσφορές του ριάλιτι, το φθινόπωρο του 2005, ηΤζόουνς πρωταγωνίστησε στη δραματική σειρά ντετέκτιβ του ITV, Vincent, με τον Ρέι Γουίνστον στον ομώνυμο ρόλο. Αυτός ήταν ο πρώτος τηλεοπτικός ρόλος της από τότε που άφησε την Coronation Street. Την ίδια χρονιά, πρωταγωνίστησε στη σκηνή του West End στο A Few Good Men δίπλα στον Rob Lowe και τον John Barrowman, κάτι που της χάρισε το βραβείο Theatregoers’ Choice Award για τον καλύτερο δεύτερο γυναικείο ρόλο. Εμφανίστηκε επίσης στο μουσικό special Celebrate Oliver! που προβλήθηκε στο BBC1. Το 2006, πρωταγωνίστησε ως Χιονάτη στην παντομίμα Snow White and the Seven Dwarves στην Όπερα του Μάντσεστερ μαζί με τον Justin Moorhouse και τον συνάδελφο ηθοποιό της Coronation Street, John Savident. Εμφανίστηκε επίσης στο Strictly Confidential του Kay Mellor, στο οποίο έπαιξε μια αμφιφυλόφιλη σεξοθεραπεύτρια.
- Την Πρωτοχρονιά του 2007, πρωταγωνίστησε σε μια μαύρη κωμωδία με έδρα το Γιορκσάιρ και το Λονδίνο, το Dead Clever με την Helen Baxendale και τον Dean Lennox Kelly στο ITV1. Το φθινόπωρο του 2007, ανέλαβε μια εθνική περιοδεία στη σκηνή της ταινίας Terms of Endearment, όπου έπαιξε την Έμμα, δίπλα στη Λίντα Γκρέι και τον Τζον Μπόου. Το 2008 έπαιξε τη Μάρθα, μια από τις πρωταγωνίστριες, στην ιατρική σειρά του ITV Harley Street. Η ερμηνεία της απέσπασε μικτές κριτικές, με έναν κριτικό να σχολιάζει την “γελοία” προφορά του χαρακτήρα της.
- Τον Ιανουάριο του 2009, η Τζόουνς εμφανίστηκε στο Unforgiven, ένα βραβευμένο δράμα τριών μερών στο ITV1, όπου υποδύεται τη Ρουθ Σλέιτερ, μια γυναίκα που αποφυλακίστηκε αφού εξέτισε ποινή φυλάκισης 15 ετών για τη δολοφονία δύο αστυνομικών. Με φυσικά καστανά μαλλιά, η Τζόουνς έβαψε τα μαλλιά της “κίτρινα του καπνού” με “μεγάλες ρίζες” και αστειεύτηκε πως όταν δεν γύριζε “πραγματικά έπρεπε να είχα φορέσει περούκα”. Επιπλέον, ο χαρακτήρας της δεν φορούσε καθόλου μακιγιάζ, με την Τζόουνς να δηλώνει ότι αισθάνεται “αρκετά εκτεθειμένη”. Τελικά έλαβε ευνοϊκές κριτικές για την ερμηνεία της, με τον Μπράιαν Βάινερ του The Independent να γράφει: “Μια εκπληκτική ερμηνεία, το υλικό των υποψηφιοτήτων για Bafta αν το έβλεπα ποτέ. Διάολε, στο πίσω μέρος του μπορεί ακόμη και να πάει στον κινηματογράφο και να φέρει λίγη αίσθηση North Country στις Χρυσές Σφαίρες”. Ο Viner συνόψισε την κριτική του για το Unforgiven δηλώνοντας, “Πέντε αστέρια σε όλο τον κόσμο και έξι για την Jones”, που δήλωσε αργότερα, “Μου άρεσε αυτός ο ρόλος. Δεν έρχονται τόσο συχνά. Φάνηκε από τα διαφημιστικά φύλλα καθώς και από τα ταμπλόιντ. Μου έδωσε λίγη αξιοπιστία, υποθέτω”.
- Αργότερα μέσα στο έτος, έπαιξε το ρόλο της Μόνα Λίζα στο επεισόδιο δύο μερών “Mona Lisa’s Revenge” στο The Sarah Jane Adventures και μετά πρωταγωνίστησε στην παραγωγή του Blithe Spirit στο Μάντσεστερ Royal Exchange, του Noël Coward, η οποία κράτησε μέχρι τα τέλη Ιαν-2010 και προτάθηκε για το βραβείο Times Breakthrough στο 2010 South Bank Show Awards. Όταν συζητούσε για την υποψηφιότητά της είπε, “Αναρωτιέσαι “Τι σπάζω;”Σπάζω την αντίληψη των ανθρώπων που απλώς πίστευαν ότι είμαι κραγμένη στην Coronation Street; δεν ξέρω τι έσπαζα, αλλά ήξερα ότι ήταν ωραίο να νιώθω ότι περιλαμβάνομαι και να χαϊδεύομαι στην πλάτη για πολλή σκληρή δουλειά”. Η Τζόουνς περιγράφτηκε από τον Άντριου Μπίλεν των Times ότι ανήκει σε μια κατηγορία “εκείνων των γενναίων, λίγων ταλαντούχων που κερδίζουν τα φτερά τους σε ένα σαπούνι και μετά πετούν υπέροχα πέρα από αυτό”. Μάρτη του 2010, πρωταγωνίστησε στο Five Days, ένα μη συνδεδεμένο σίκουελ της ομώνυμης σειράς του 2007, ως η πρωταγωνίστρια της DC Laurie Franklin και αργότερα μέσα στο έτος, ως Sarah στο Single Father στο BBC1, έναν χαρακτήρα που ερωτεύεται έναν χήρο, τον Dave (David Tennant), ο οποίος ήταν παντρεμένος με τον καλύτερό της φίλο πριν από το θάνατό της.
Τέλη 2010, κυκλοφόρησε μια διασκευή του “True Colors” της Cyndi Lauper με τον Jones, από τη χορωδία του Manchester Show.
2011–2016
Τον Μάιο του 2011, έπαιξε τον κεντρικό χαρακτήρα του Idris στο επεισόδιο Doctor Who “The Doctor’s Wife”. όταν η ‘ψυχή’ του TARDIS του Γιατρού εξάγεται από το πλοίο, ο Idris γίνεται ο νέος του οικοδεσπότης, επιτρέποντας στο TARDIS να μιλήσει με τον γιατρό μέσω Idris. Η Τζόουνς επιλέχτηκε επειδή ο συγγραφέας Νιλ Γκέιμαν ήθελε μια ηθοποιό, σύμφωνα με τα λόγια της, η οποία να είναι “περίεργη, όμορφη αλλά με παράξενη εμφάνιση και αρκετά αστεία” για να παίξει τον ρόλο. Ο Dan Martin, κριτικός για το The Guardian, σημείωσε ότι “η Suranne Jones θέτει αναμφισβήτητα το πρότυπο με το οποίο όλοι οι guest stars πρέπει τώρα να κρίνονται εδώ __ήταν ηλεκτρισμένη καθ’ όλη τη διάρκεια”. Επίσης, αργότερα έπαιξε την DC Rachel Bailey στη σειρά ντετέκτιβ του ITV, Scott & Bailey, δίπλα στη Lesley Sharp, η οποία υποδύεται την DC Janet Scott. Η σειρά βασίζεται σε μια πρωτότυπη ιδέα του Jones και της Sally Lindsay, της πρώην συμπρωταγωνίστριάς της στην Coronation Street. Μετά από ισχυρά νούμερα τηλεθέασης και μέτρια επιτυχία στα κριτικά, το Scott & Bailey επέστρεψαν για άλλες τέσσερις σειρές μεταξύ 2012 και 2016, με την Jones να υπηρετεί ως εκτελεστικός παραγωγός στη σειρά πέντε.
- Τον Ιούλιο του 2011, πρωταγωνίστησε ως Μάρλεν, μια γυναίκα καριέρας που ζει στη Βρετανία της Θάτσερ, στην παραγωγή του θεάτρου Minerva με το Top Girls της Caryl Churchill στο Chichester. Ο Michael Billington, σχολιάζοντας το για τον The Guardian, παρατήρησε ότι “η Suranne Jones αποτυπώνει άριστα τις κρυφές τύψεις της Marlene που έρχεται να πάρει”. Η παραγωγή μεταφέρθηκε αργότερα στα στούντιο Trafalgar του West End. Αύγ-2011, ανακοινώθηκε ότι θα πρωταγωνιστούσε στο πλευρό του Τζον Χάνα (σσ. Σκωτσέζος ηθοποιός γνωστός από την ταινία Τέσσερις γάμοι και μία κηδεία, για την οποία προτάθηκε για Βραβείο BAFTA) στον ρόλο του Μάθιου σε ένα αστυνομικό δράμα των Τσάρλι Μπρούκερ και Ντάνιελ Μάιερ με τίτλο A Touch of Cloth. Το πρόγραμμα μεταδόθηκε Αύγ-2012 στο Sky1, με την Τζόουνς να υποδύεται την DC Anne Oldman, την “τυχερή, χωρίς νόημα συμπαραστάτη” του DCI Jack Cloth (Hannah). Τον Μάρτιο του 2012, ο Τζόουνς άρχισε να γυρίζει το The Secret of Crickley Hall, μια δραματοποίηση του BBC1 του μυθιστορήματος των μπεστ σέλερ του 2006 του Τζέιμς Χέρμπερτ. Παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Eve Caleigh, μιας γυναίκας που μετακομίζει στο Crickley Hall σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από την απώλεια του γιου της, μόνο για να στοιχειωθεί από υπερφυσικά γεγονότα. Η Τζόουνς περιέγραψε τη σειρά ως ένα “κλασικό στοιχειωμένο σπίτι με μια συναισθηματική οικογενειακή ιστορία στην καρδιά του”. Το έργο παίχτηκε στο Arts Theatre του Λονδίνου, πριν από μια εθνική περιοδεία.
Το 2013, πρωταγωνίστησε ως o εαυτός της στο Playhouse Presents: “Stage Door Johnnies”, μια κωμωδία για τους έμμονους θαυμαστές του θεάτρου που προβάλλεται στο Sky Arts. Αργότερα εκείνο το έτος, έπαιξε μια νεαρή δικαστή “που μάχεται για να κρατήσει το κεφάλι της πάνω από το νερό στα σκοτεινά βάθη του συστήματος δικαιοσύνης” στο Lawless, ένα τηλεοπτικό pilot, που μεταδόθηκε στο Sky1 ως μέρος του Drama Matters και αμέσως μετά πήρε θέση στο καστ δίπλα στην Ερμιόνη Νόρις και την Οόνα Τσάπλιν στο The Crimson Field, ένα δράμα του BBC που διαδραματίζεται σε ένα νοσοκομείο πεδίου στη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, το οποίο σηματοδότησε την πρώτη εμφάνιση της ως ηθοποιός σε ένα δράμα εποχής _εγκαινιάζοντας έτσι νέο τομέα στη δουλειά της. Αρχές 2014, πρωταγωνίστησε στη σκηνική μεταφορά της Σάρα Ρουλ του Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ στο Royal Exchange στο Μάντσεστερ. Το έργο έλαβε γενικά θετικές κριτικές, με την ερμηνεία της Τζόουνς να αποθεώνεται (περιγράφεται ως “καταπληκτικά υπέροχη” από τον Ματ Τρούμαν στο The Guardian).
Και από Σεπ-2015, πρωταγωνίστησε ως ο ομώνυμος χαρακτήρας στο θρίλερ του BBC One Doctor Foster, ως γιατρός της οποίας η ζωή αρχίζει να ξετυλίγεται όταν υποπτεύεται τον σύζυγό της για απιστία. Το πρόγραμμα κέρδισε ευρεία αποδοχή από όλους τους κριτικούς, με τους Radio Times να σημειώνουν ότι “η σταδιοδρομία της Suranne Jones ήταν ασταμάτητη λαμπρή”, ενώ το ίδιο περιοδικό την κατέταξε δεύτερη σε μια συλλογή των Top 40 καλύτερων τηλεοπτικών εκπομπών του 2015. Για την ερμηνεία της, έλαβε το National Television Award for Best Drama Performance (Εθνικό Τηλεοπτικό Βραβείο Καλύτερης Δραματικής Ερμηνείας), το Broadcasting Press Guild για την Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία, το Royal Television Society για την καλύτερη ηθοποιό, το British Academy Television Award for Best Actress (Βραβείο Τηλεόρασης της Βρετανικής Ακαδημίας) για την καλύτερη ηθοποιό στις αντίστοιχες τελετές του 2016 και αρκετά ακόμη.
2017–σήμερα
Σεπ-2017, η δεύτερη serie του Doctor Foster έκανε πρεμιέρα, αποσπώντας παρόμοιες θετικές κριτικές.
Τον ίδιο μήνα, ξεκίνησαν τα γυρίσματα για μια παραγωγή ensemble cast production του Vanity Fair, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του 1848, όπου η Τζόουνς έπαιξε το ρόλο της αγέρωχης Μις Πίνκερτον. Φλεβάρη 2018, πρωταγωνίστησε στο δράμα του Sky Atlantic Save Me, υποδυόμενη τη μητέρα ενός εξαφανισμένου εφήβου, με ερμηνεία που απογειώνει (η Ρεμπέκα Νίκολσον του The Guardian γράφει: “Έχετε την εντύπωση ότι η Τζόουνς θα μπορούσε να κάνει θλίψη ak;omh kai τον ύπνο της, αλλά είναι παραπάνω από εντυπωσιακά subtle _αεράτη εδώ”).
- Στη συνέχεια για 4 μήνες επέστρεψε στο West End για αναβίωση του θεατρικού έργου του Bryony Lavery Frozen στο Theatre Royal Haymarket, όπου απεικόνισε τη Νάνσυ, τη θλιμμένη μητέρα ενός απαχθέντος παιδιού μαζί με τον Τζέισον Γουότκινς. Ενώ η παραγωγή έλαβε μικτές κριτικές, η ερμηνεία της Τζόουνς και πάλι διακρίθηκε (πχ. περιγράφηκε ως “unflinchingly truthful and spontaneous” _“ακλόνητα αληθινή και αυθόρμητη” από τον The Independent). Μάλιστα η Τζόουνς έχασε τις τελευταίες τέσσερις παραστάσεις μιας τρίμηνης σειράς λόγω ασθένειας, αναφέροντας το “βαθιά επηρεαστικό” θέμα του έργου ως βασικό παράγοντα του συμβάντος.
- Αργότερα …ασταμάτητη αυτή η εξαιρετική – ξεχωριστή γυναίκα τον Μάιο, ξεκίνησε τα γυρίσματα της συμπαραγωγής του BBC και του HBO Gentleman Jack, σε σενάριο, παραγωγή και σκηνοθεσία της Sally Wainwright (είχε υπογράψει τον Ιούλιο του 2017 για να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Αν Λίστερ, μιας λεσβίας βιομήχανου του Γιορκσάιρ τη δεκαετία του 1830) και σηματοδοτεί την τέταρτη συνεργασία της με τον Wainwright. Πρεμιέρα Απρίλη 2019 στις ΗΠΑ και ένα μήνα αργότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τον James Poniewozik των New York Times να γράφει: “Η ερμηνεία της Jones είναι ένα θαύμα, που αποπνέει ζωντάνια, χάρισμα και σεξουαλική αυτοπεποίθηση. Αλλά φέρνει επίσης στην Anne μια ενσυναίσθηση, ανθρωπιά και ματιές της ευπάθειας που την κάνει κάτι περισσότερο από μια άψογη Mary Sue της εποχής του Regency.” Η ερμηνεία της επαινείται επίσης από τον Matthew Gilbert του The Boston Globe, ο οποίος έγραψε: “Η Τζόουνς είναι ένας θυελλώδης άνεμος στην εκπομπή, που την οδηγεί προς τα εμπρός με την αυτοπεποίθηση και την ψυχραιμία της. Μας δίνει μια δυναμική γυναίκα που ζει με ρευστότητα φύλου και έλξη για τις γυναίκες σε άλλη μια εποχή, αλλά και στο σήμερα _Η άγνοια και η μισαλλοδοξία της απορρίπτει την κοινωνική σύμβαση – και έχει τους πόρους να το κάνει – καθώς επιδιώκει ένθερμα και απτόητα τις επιθυμίες της. Στη συνέχεια, η Τζόουνς προσθέτει μια κρυφή ευπάθεια που μπορεί να είναι αποκαρδιωτική. Είναι η καλύτερη, πιο πολύπλευρη ερμηνεία της χρονιάς, αν και λίγοι φαίνεται να το γνωρίζουν αυτό.” Ο Τζέντλεμαν Τζακ επέστρεψε στο BBC One για μια δεύτερη σειρά το 2022.
Τον Ιούλιο του 2019, έλαβε το σενάριο για τη δεύτερη σειρά του Save Me, με τίτλο Save Me Too, με ένα εξαντλητικό γύρισμα 14 εβδομάδων και η τρίτη σεζόν αναμενόταν το 2022.
Το 2019, κυκλοφόρησε μια συνεργατική διασκευή του “Symphony” των Jones and the Half Moon Theatre ως μέρος του άλμπουμ του BBC Children In Need Got It Covered, με την Τζόουνς να δίνει επίσης φωνητικά στο εξώφυλλο του άλμπουμ “It Must Be Love”.
- Αυγ-2021, στον ομώνυμο ρόλο του «I Am Victoria», της πρώτης από δύο σειρές μεμονωμένων δραμάτων που δημιουργήθηκαν από τον νικητή των BAFTA Dominic Savage, εστιάζοντας σε διάφορα γυναικεία ζητήματα, στην προκειμένη περίπτωση, προκλήσεις ψυχικής υγείας. Αμέσως μετά ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της DCI Amy Silva στη σειρά έξι επεισοδίων του BBC Vigil. Το υποβρύχιο θρίλερ με μια υποκείμενη λεσβιακή ιστορία αγάπης (αγαπημένο θέμα τελευταία των άγγλων) προσέλκυσε ένα αρχικό κοινό 13,4 εκατομμυρίων θεατών, και έγινε το πιο επιτυχημένο δράμα του BBC εδώ και χρόνια.
Μάρτη 2022, το πρώτο έργο από την TeamAkers, την εταιρεία παραγωγής που δημιουργήθηκε από την Jones και τον σύζυγό της Laurence Akers, ανακοινώθηκε ως Maryland, ένα δράμα τριών μερών που διαδραματίζεται στο Isle of Man.
__ Πηγή περισσότερα 🔽
εδώ
Προσωπική ζωή
Η Jones ζει στο Λονδίνο με τον σύζυγό της, ανεξάρτητο σεναριογράφο και πρώην συντάκτη περιοδικού Laurence Akers. Γνωρίστηκαν το 2013 και παντρεύτηκαν το 2014 και έχουν έναν γιο (2016). Σε μια συνέντευξη στο Vogue, η Jones δήλωσε ότι το νόμιμο όνομά της είχε γίνει Sarah Anne Akers.
Έχει συμμετάσχει σε διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις. Όταν ήταν έφηβη, η μητέρα της Τζένη διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού, με την Τζόουνς να λέει, “Την εποχή που κάναμε μια εκστρατεία για τον καρκίνο του μαστού μαζί. Κάνω ακόμα πολλές τέτοιες εκδηλώσεις.” Η Τζόουνς έχει επίσης συνεργαστεί με την Christian Aid, ταξιδεύοντας στη Σιέρα Λεόνε και τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό για να βοηθήσει σε έργα που αφορούν τον HIV, τα δικαιώματα των γυναικών και τα παιδιά στρατιώτες.
Η Dr Foster έρχεται στην Ελλάδα
με τίτλο “Παιχνίδια εκδίκησης”
Μανία στα ελληνικά κανάλια, λες και δεν υπάρχει δική μας επικαιρότητα και ιστορία, να παίρνουν και να προσαρμόζουν ξένες σειρές. Ο ΑΝΤ1 αυτή τη φορά (Γιάννη Σκαραγκά στο σενάριο – Αλέκο Κυράνη στην σκηνοθεσία το δίδυμο που υλοποίησε τη σειρά μυστηρίου “Κάνε ότι κοιμάσαι” στην ΕΡΤ) με ελληνική βερσιόν της σειράς του BBC
Στην Ελλάδα έρχεται με τον τίτλο “Παιχνίδια εκδίκησης”. Ποιον θα… εκδικείται η Μαριλίτα Λαμπροπούλου; Μα τον Νίκο Κουρή, αφού αυτός θα είναι ο συμπρωταγωνιστής της _και όπως λένε “Πρόκειται για ένα ερωτικό δράμα που στο επίκεντρό της έχει την απιστία και το ερώτημα θα τη συγχωρούσες ποτέ;”. Η σειρά σταθμός του BBC με πρωταγωνίστρια τη Σουράν Τζόουνς έχει διασκευαστεί σε πάνω από 10 χώρες ενώ έχει κατακτήσει 10άδες βραβεία+BAFTA.
Ψυχοκόρες – Παγιδευμένοι & CIA + Κάνε ότι κοιμάσαι ΙΙ σημειώσατε _1_
Η ηθοποιός μιλώντας στην παρουσίαση ανέφερε ότι η ηρωίδα της έρχεται σε επαφή με τα βαθύτερα ένστικτά της όταν ανακαλύπτει την προδοσία του συζύγου της ενώ ο Νίκος Κουρής έθεσε μερικά ερωτήματα που δίνουν το πλαίσιο της σειράς: “Μπορεί κάποιος να είναι ερωτευμένος με δύο ανθρώπους ταυτόχρονα ανεξαρτήτως φύλου; Αντέχει κάποιος την προδοσία; Το τρίτο πρόσωπο ανανεώνει τη σχέση ή την καταστρέφει;”.
Η υπόθεση της βρετανικής βερσιόν όπως παραπάνω αναφέραμε, είναι σε άλλη ουσιαστικά κατεύθυνση, αν και με λίγα λόγια μοιάζει, αφού έχει να κάνει με την ικανή και αξιοσέβαστη επαγγελματία γιατρό Gemma Foster, άνθρωπο που την εμπιστεύονται όλοι και ταυτόχρονα είναι και μια αφοσιωμένη μητέρα και σύζυγος και η ζωή της ανατρέπεται, όταν υποψιάζεται ότι ο άντρας της έχει εξωσυζυγική σχέση και είναι αποφασισμένη να ανακαλύψει την αλήθεια.
Τι “ψάρια θα πιάσει” το “Παιχνίδια εκδίκησης”, άγνωστο _οψόμεθα (πάντως αναγγέλθηκε από τον Ant1 το καλοκαίρι και έκτοτε αγνοείται η τύχη του)
Πάντως να θυμίσουμε πως το Αγγλικό ήταν μίνι σειρά με 6+6 60λεπτα επεισόδια, ενώ αντίστοιχα το “Κάνε ότι κοιμάσαι” είχε κάπου 100 και μαζί με το “Κάνε ότι κοιμάσαι_2” … “άπειρα”