Στην Καισαριανή συνεχίστηκαν σήμερα το πρωί, οι εκδηλώσεις τιμής και μνήμης για τους 200, που εκτελέστηκαν την Πρωτομαγιά του 1944. Ο Δήμος πήρε τη «σκυτάλη» της συνέχισης του κοινού προγράμματος εκδηλώσεων με τον Δήμο Χαϊδαρίου, πραγματοποιώντας πορεία στους δρόμους της πόλης, η οποία κατέληξε στο χώρο όπου εκτελέστηκαν οι 200 κομμουνιστές, στο Σκοπευτήριο, έχοντας μεταφερθεί εκεί από το Μπλοκ 15 του Στρατοπέδου Χαϊδαρίου. Οι συμμετέχοντες στην πορεία κρατούσαν πλακάτ με τα ονόματα των 200, ενώ καθ όλη τη διάρκεια ακούγονταν τα «πύρινα» συνθήματα του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ και της ΕΠΟΝ, που συντάραζαν και ξεσήκωναν τις λαϊκές συνοικίες. στο Μπλοκ 15.
Λόγια του «συρματένιου ποιητή», Φώτη Αγγουλέ _από το ποίημα «Ο δρόμος μας»
Ας μην ήρθατε πίσω, κι’ ας μη φτάσατε …
Ο δρόμος μας αρχινά,
από κει που ο δικός σας τελειώνει…
ας ρίχνει σκοτάδι τριγύρω η νύχτα, ας ρίχνει…
Ακολουθούμε πιστά τα ματωμένα σας ίχνη
Φίλες και φίλοι
Αγαπητοί προσκεκλημένοι
82 χρόνια μετά από την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών την 1ΜΑΗ του 1944 συγκλονιζόμαστε από τα ντοκουμέντα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας. Με την δημοσίευση των φωτογραφιών ο χρόνος λες και πάγωσε. Αυτές οι φωτογραφίες, τραβηγμένες 82 χρόνια πριν, όλα όσα έχουμε ακούσει, έχουμε διαβάσει κι έχουν γραφτεί, αποκτούν πλέον άλλη διάσταση… Τους βλέπουμε να περπατούν προς τον θάνατο «δίχως να σκοντάψουν. Σχεδόν ακούμε την ανάσα τους… Τους διακρίνουμε στημένους μπροστά στον τοίχο της Καισαριανής σε αυτόν που στεκόμαστε εμείς σήμερα ευλαβικά για να τους τιμήσουμε Διαβάζουμε την κίνηση των σωμάτων τους.
Η αταλάντευτη στάση τους, το αγέρωχο βάδισμά τους, που ταπεινώνει τους δήμιους και τον θάνατο, ήταν προϊόν συνειδητής στράτευσης στον αγώνα ενάντια στην αδικία, για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Ήταν η άσβεστη πίστη στην τελική νίκη που τους έκανε αλύγιστους… Όπως χιλιάδες άλλους Στις φωτογραφίες δεν βλέπουμε μελλοθάνατους. Βλέπουμε ανθρώπους που γνωρίζουν πού βαδίζουν.
Το ξέραμε, και τώρα το είδαμε με τα ίδια μας τα μάτια πως οι 200 κομμουνιστές στάθηκαν όρθιοι μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα. Το είδαμε στο αισιόδοξο βλέμμα τους, στη σηκωμένη γροθιά, στο τραγούδι, στο χαμόγελο στο στόμα. Μέσα από αυτές τις φωτογραφίες μπορούμε να δούμε και όλα αυτά που επίσης γνωρίζουμε από τις μαρτυρίες και τις αφηγήσεις και για την Ακροναυπλία για τις φυλακές και τις εξορίες.
Η θέση αυτών των φωτογραφιών είναι εδώ που ανήκουν, στο χώρο που εκτελέστηκαν στο Μουσείο της ΕΑΜικής ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ στην Καισαριανή. Χιλιάδες είναι οι υπογραφές που στηρίζουν αυτό το αίτημα.
Στα πρόσωπα των 200 της Καισαριανής, βλέπουμε όλους τους εκτελεσμένους στο Σκοπευτήριο, ίσως πάνω από 700, τους αλύγιστους της Ακροναυπλίας, όλους όσους εκτελέστηκαν στον Πειραιά στο στρατόπεδο “Παύλος Μελάς” της Θεσσαλονίκης στο Κούρνοβο και στους άλλους χώρους εκτέλεσης.
Τιμάμε την εργατική πρωτομαγιά τους χιλιάδες επώνυμους και ανώνυμους που πάλεψαν με τα αφεντικά και το κράτος τους σε όλο τον κόσμο, παίρνοντας την θέση μας σήμερα στην πάλη των εργαζόμενων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας.
Ποιοι ήταν οι 200 ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ
Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ηγέτες του εργατικού κινήματος, στελέχη του ΚΚΕ που είχαν ηγηθεί μεγάλων κινητοποιήσεων την δεκαετία του 1930 και για αυτό συνελήφθησαν φυλακίστηκαν και εξορίστηκαν από την δικτατορία του Μεταξά ορισμένοι και πριν από αυτήν.
Για αυτό επελέγησαν ένας προς ένα για αυτό επιλέχτηκε η εκτέλεση τους της 1ης Μάη ημέρα της παγκόσμιας εργατικής τάξης.
- Οι οικοδόμοι Μήτσος Παπαδόπουλος, Νίκος Πλακοπίτης, Ζαφείρης Καραντώνης και άλλοι.
- Οι σταφιδοπαραγωγοί Χρήστος Κουβελιώτης και Βασίλης Παπαδήμας
- Οι καπνεργάτες Νίκος Νεγρεπόντης .Μακέδος
- Ο αυτοκινητιστής Νίκος Μανέκας,
- Ο δικηγόρος, Δημήτρης Ρεμπούτσικας.
- Οι εκπαιδευτικοί Τάσος Τσαλίκης, Κώστας Τσίρκας, Κώστας Χυτήρης…
Ο Ναπολέων Σουκατζίδης, πρόεδρος του σωματείου ιδιωτικών υπαλλήλων και στέλεχος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου
Συμπαραστάτης και εμψυχωτής των συντρόφων του έως την τελευταία στιγμή και που με την ηρωική του στάση μπροστά στο θάνατο, ξεπέρασε τα όρια της χώρας μας, καταγράφηκε στις λαμπρότερες σελίδες της Ιστορίας, στο πάνθεον των ηρώων της ταξικής πάλης.
Η δικτατορία του Μεταξά αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα τους να σταλούν στην πρώτη γραμμή του μετώπου, με την έναρξη του Ελληνοιταλικού πολέμου. Με την εισβολή των Γερμανών η κυβέρνηση τους παρέδωσε σιδηροδέσμιους στους ναζί καταχτητές δείχνοντας και με αυτό τον τρόπο ποιον θεωρούσαν εχθρό.
Το στρατόπεδο Χαϊδαρίου όπου οι φρικαλεότητες των Γερμανών και των συνεργατών τους έχουν μείνει στην ιστορία, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς σαν η Βαστίλη του 20ού αιώνα, είναι και ο τελευταίος τόπος των 200.
Η διαδρομή
Δέκα φορτηγά χρειάστηκαν να μεταφέρουν τους μελλοθάνατους από το «Μπλόκ 15» του στρατοπέδου του Χαϊδαρίου, στην ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ. Ο δρόμος προς το Σκοπευτήριο γέμισε ρούχα και σημειώματα. Ήταν το στερνό «αντίο» των μελλοθάνατων, στους δικούς τους.
Όλα τα σημειώματα, όλες οι κουβέντες τους, αποπνέουν περηφάνια, λεβεντιά. Τίποτα δε δείχνει φόβο, μόνο την ανάγκη να πουν «αντίο». Να δείξουν σ’ αυτούς που παραμένουν στη ζωή, πως ο αγώνας δεν πρέπει να σβήσει, πρέπει να συνεχιστεί και να δυναμώσει.
- «Αγαπημένοι μου. Ο θάνατός μου δεν θα πρέπει να σας λυπήσει αλλά να σας ατσαλώσει πιο πολύ για την πάλη που διεξάγετε. Σφίξτε τις καρδιές σας βγείτε παλικάρια από τη νέα αυτή δοκιμασία έτσι θα μας τιμήσετε καλλίτερα. Όταν ο άνθρωπος δίνει τη ζωή του για ανώτερα ιδανικά δεν πεθαίνει ποτέ. Με πολλή αγάπη Σας φιλώ Μήτσος Ρεμπούτσικας 1-5-44 Χαϊδάρι»
- “Καλύτερα να πεθαίνεις για τη λευτεριά παρά να ζεις σαν σκλάβος” έγραψε ο Νίκος Μαριακάκης.
- “Να πείτε στους καπνεργάτες μου ότι δεν τους πρόσβαλα” έγραψε ο Δημήτρης Ρόδης.
- “Πατερούλη, πάω για εκτέλεση, να ‘σαι περήφανος για τον μονάκριβο γιο σου” έγραψε ο ήρωας του ΚΚΕ Ναπολέων Σουκατζίδης
Η εκτέλεση
Δέκα φορές στήθηκαν ανά ομάδες στον τοίχο.
Όλη την ώρα που τουφέκιζαν στο ματωμένο τοίχο της Καισαριανής οι καμπάνες χτυπούσαν λυπητερά. Κι ο τηλεβόας του ΕΑΜ και της ΕΠΟΝ άναβε τις καρδιές και υποσχόταν εκδίκηση.
Στις δύο το μεσημέρι, τελειώσανε…
«Την επόμενη μέρα, ο λαός της Καισαριανής, αψηφά την τρομοκρατία και μετονομάζει το δρόμο που κύλησε το αίμα, την οδό Σκοπευτηρίου, σε «ΟΔΟ ΗΡΩΩΝ».
Στους τοίχους του γράφεται το σύνθημα:
«Αυτός ο δρόμος είναι ΔΡΟΜΟΣ ΗΡΩΩΝ. Τον διαβαίνουν οι λεβέντες του έθνους. Χθες 1η του Μάη τον διάβηκαν 200 παλικάρια»…
82 χρόνια από την 9η Μάη
Φίλες και φίλοι χθες συμπληρώθηκαν 82 χρόνια από την 9η Μάη από την μεγάλη αντιφασιστική νίκη των λαών. Ήταν το αποτέλεσμα της προέλασης του Κόκκινου Στρατού, της τεράστιας προσφοράς του σοβιετικού λαού και της πάλης των απελευθερωτικών κινημάτων στις χώρες που είχαν κατοχή. Η αναθεώρηση της Ιστορίας του Β΄ΠΠ δεν αφορά στο χθες αλλά στο σήμερα. Η αντιδραστική Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να καθιερώσει την 9η Μάη ως «Ημέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Με τον αντικομουνισμό, ως επίσημη ιδεολογία της, με τη θεωρία των δύο άκρων, της ταύτισης του κομμουνισμού με τον φασισμό, επιδιώκουν την αναθεώρηση , την πλαστογράφηση της ιστορίας του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Έχουν στόχο την συκοφάντηση του ηρωικού λαϊκού κινήματος, γιατί φανερώνει διαχρονικά τις ανυπέρβλητες δυνάμεις του οργανωμένου λαού.
Την ίδια προσπάθεια κάνουν συστηματικά και σήμερα για τους 200 κομμουνιστές διάφοροι κύκλοι και μάλιστα ακόμα και μέσα στον ιερό χώρο των εκτελέσεων. Αλλά γνωρίζουμε ότι αυτό γίνεται πάνω από 100 χρόνια τώρα όπως έγραφε ένας μεγάλος …Όσο ζούσαν οι μεγάλοι επαναστάτες, οι τάξεις των καταπιεστών τούς καταδίωκαν συνεχώς και αντιμετώπιζαν τη διδασκαλία τους με την πιο άγρια μανία, με το πιο λυσσαλέο μίσος, με την πιο αχαλίνωτη εκστρατεία ψευτιάς και συκοφαντίας. Ύστερα από τον θάνατό τους γίνονται προσπάθειες να τους μετατρέψουν σε αβλαβή εικονίσματα, …
Αυτό δεν πρόκειται να τους το επιτρέψουμε
ΚΚΕ: 81 χρόνια από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Οι φωτογραφίες των 200 της Καισαριανής αποτύπωσαν τους δύο κόσμους που βρίσκονταν και τότε και σήμερα σε ανειρήνευτη σύγκρουση μεταξύ τους
Στη μία μεριά των φωτογραφιών ο αγωνιστής λαός, που πάλευε για τη λευτεριά του από τον κατακτητή και τα καπιταλιστικά δεσμά, ο λαός που υπέφερε από το αστικό κράτος και πριν και κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Και στην άλλη μεριά των φωτογραφιών ήταν οι εκτελεστές των 200, οι ναζί κατακτητές, το ελληνικό αστικό κράτος που παρέδωσε στους ναζί τους φυλακισμένους κομμουνιστές, Το αιώνιο σύνορο ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους προσπαθούν μάταια να κρύψουν όσοι νομίζουν ότι μπορούν να βάλουν τους 200 να υπογράψουν τώρα, 82 χρόνια μετά τη θυσία τους, αυτό που δεν δέχτηκαν να υπογράψουν τότε. Αυτό έκαναν όσοι μίλησαν γενικά και αόριστα για «Έλληνες πατριώτες», για να μην πουν ότι ήταν κομμουνιστές.
10 χρόνια λειτουργίας ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΕΑΜΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
Φέτος συμπληρώνονται δέκα χρόνια από την λειτουργία του Μουσείου της ΕΑΜΙΚΗΣ Εθνικής Αντίστασης. Φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψημοτητα του(πάνω από 25.000 μέχρι τώρα για το 2026) δικαιώνοντας την απόφαση για την δημιουργία του. Το Μουσείο αποτελεί φάρο διάδοσης της ζωντανής ιστορίας όχι μόνο της πόλης μας συνολικά της της αντίστασης του λαού μας την περίοδο 1940-1949. Η αξία του είναι ανεκτίμητη γιατί και αυτή την περίοδο γίνεται προσπάθεια να σβηστεί από την μνήμη των λαών τα πραγματικά γεγονότα.
ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟ
Ο χώρος αυτός που είναι ποτισμένο με το αίμα των 200 κομουνιστών και εκατοντάδων άλλων αγωνιστών, που έμειναν στην ιστορία γιατί δεν υποχώρησαν, δεν έσκυψαν το κεφάλι, έμειναν πιστοί ως το τέλος στην υπεράσπιση των συμφερόντων του λαού, δεν προσφέρεται για εξιλέωση καμιάς αντιλαϊκής πολιτικής.
- Το Σκοπευτήριο δεν θα αλλάξει χαρακτήρα. Θα παραμείνει χώρος ιστορικής μνήμης, αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού. Ανοιχτός για το λαό και τις ανάγκες του. Αυτή είναι η παρακαταθήκη των αγώνων που προηγήθηκαν.
- Η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει να πρωτοστατεί ώστε να ξεπεραστούν οι σκόπελοι, να ολοκληρωθεί το έργο – πόθος δεκαετιών του λαού μας.
- Άλλωστε το Θυσιαστήριο της Λευτεριάς, έγινε αυτό που είναι σήμερα με αγώνες του λαού της Καισαριανής και αυτός είναι που θα σαρώσει τα σχέδια τους.
Φίλες και φίλοι
Τα μηνύματα που εκπέμπουν οι 200 με την θυσία τους είναι επίκαιρα γιατί οι ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις οξύνονται η επέμβαση των ΗΠΑ και Ισραήλ στο Ιράν, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία και οι πάμπολλες πολεμικές εστίες σ’ όλο τον κόσμο δημιουργούν κινδύνους γενικότερης ανάφλεξης.Τα αποτελέσματα τα βιώνουν οι λαοί και ο ελληνικός λαός με τους καθηλωμένους μισθούς, την ακρίβεια και τις πολεμικές ανατιμήσεις, τους λογαριασμούς που δεν μπορούν να πληρωθούν, τα τσακισμένα δικαιώματα
- Σήμερα η ΕΕ με τη συμμετοχή και της χώρας μας αποφασίζει την τρομακτική αύξηση των στρατιωτικών δαπανών για την παραγωγή καινούργιων οπλικών συστημάτων.
- Σήμερα η εμπλοκή της χώρας μας στους επικίνδυνους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και ΗΠΑ δημιουργούν τεράστιους κινδύνους.
Ο λαός μας δεν έχει τίποτα να κερδίσει από την εμπλοκή της χώρας μας στις ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. Για αυτό με την πάλη του πρέπει να βάλει την σφραγίδα του στις εξελίξεις, να παλέψει για να μην πληρώσει με νέες θυσίες τους δασμούς και την πολεμική οικονομία, να μη γίνει κρέας στα κανόνια της αστικής τάξης.
Φίλες και φίλοι
Καισαριανιώτες Καισαριανιώτισες
Οι 200 εκτελεσμένοι κομμουνιστές στο Σκοπευτήριο την 1ΜΑΗ του 1944 δεν ζητάνε μόνο να τους τιμήσουμε ζητάνε να συνεχίσουμε τον δικό τους δρόμο γιατί όπως έγραψε ο Γ Ρίτσος
Μόνον
θυμηθείτε το: αν η ελευθερία
δεν βαδίσει στα χνάρια του αίματός μας ,
εδώ θα μας σκοτώνουν κάθε μέρα
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους 200 ΗΡΩΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ ΤΟΥ 1944 που έδωσαν την ζωή τους για ανωτέρα ιδανικά..
ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΒΑΔΙΣΑΝΕ.
Προχωράμε μπροστά με αισιοδοξία

Με την εκδήλωση τιμής και μνήμης στο Μπλοκ 15 του Στρατοπέδου Χαϊδαρίου το απόγευμα του Σαββάτου 9 Μάη, συνεχίστηκαν οι εκδηλώσεις στο Χαϊδάρι για την 82η επέτειο της εκτέλεσης των 200 κομμουνιστών – κρατουμένων του Μπλοκ 15. Η εκδήλωση άνοιξε με την ομιλία του Δημάρχου Χαϊδαρίου Μιχάλη Σελέκου. Ο Μ. Σελέκος τόνισε αρχικά πως η στάση των κρατουμένων του Στρατοπέδου Χαϊδαρίου είναι μια λαμπρή σελίδα στην ηρωική πάλη του Λαού μας κατά την διάρκεια της κατοχής. Υπενθύμισε πως στους χώρους του στρατοπέδου βασανίστηκαν, δολοφονήθηκαν, έφυγαν για τους χώρους εκτέλεσης και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Ευρώπης χιλιάδες πατριώτες, αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, παιδιά του Λαού μας που αρνήθηκαν να υποκύψουν στον κατακτητή και στους ντόπιους συνεργάτες τους. Ήταν το μεγαλύτερο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης των Βαλκανίων και ο αριθμός των κρατουμένων που πέρασαν από αυτό το κολαστήρι ήταν πάνω από 22.000.
Στη συνέχεια ο αναφέρθηκε αναλυτικά στο χρονικό της εκτέλεσης των 200 ηρώων κομμουνιστών που ήταν κρατούμενοι στο Μπλοκ 15, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο οποίος αρνήθηκε να του χαριστεί η ζωή και να εκτελεστεί κάποιος άλλος στη θέση του. Στάθηκε και στο ότι οι φετινές εκδηλώσεις έρχονται λίγο καιρό μετά τη δημοσίευση των συγκλονιστικών ντοκουμέντων από την ημέρα της εκτέλεσής τους. Όπως υπογράμμισε, αυτές οι φωτογραφίες αποτυπώνουν το ηθικό τους μεγαλείο και την αποφασιστικότητα τους, ακόμα και λίγο πριν την εκτέλεσή τους. Συνέχισε λέγοντας πως «Πολλοί μπορεί να πιστεύουν ότι ήρωες σαν όλους αυτούς που πέρασαν από το στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, δεν μπορούν να ξανά υπάρξουν. Αλλά οι ήρωες διαμορφώνονται, γαλουχούνται μέσα από μικρές και μεγάλες μάχες, μέσα στην φωτιά της τη ταξικής πάλης». Όπως είπε «Αυτή η ιστορία αποτελεί για εμάς τους νεότερους μεγάλη κληρονομιά και παρακαταθήκη, τεράστια πηγή έμπνευσης, διδαχής στην πάλη μας».
Υπενθύμισε επίσης πως απαίτηση του λαού της πόλης μας είναι να δημιουργηθεί Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στο ΜΠΛΟΚ 15. Ένα μουσείο επισκέψιμο για τα σχολεία, τους μαζικούς φορείς, την νεολαία και τον λαό μας που πρέπει να μαθαίνει, να διδάσκεται, να διαπαιδαγωγείται στα ιδανικά της Ειρήνης, της ανθρωπιάς, της αλληλεγγύης, της συναδέλφωσης των λαών, να μάθει να παλεύει για ένα καλύτερο κόσμο χωρίς εκμετάλλευση, πολέμους, φτώχεια και ανέχεια.
Και όπως σημείωσε ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου, αυτό είναι απαραίτητο ιδιαίτερα σήμερα, που ο φασισμός σηκώνει κεφάλι, σήμερα που οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι και οι επεμβάσεις δημιουργούν εκατόμβες νεκρών, αναγκάζουν χιλιάδες κυνηγημένους και απελπισμένους συνανθρώπους μας να γίνουν πρόσφυγες προσπαθώντας να ξεφύγουν από το θάνατο. Σήμερα που η επίθεση εναντίον των λαϊκών δικαιωμάτων γενικεύεται, πρέπει τα διδάγματα τέτοιων θυσιών να γίνονται μάθημα αντίστασης και αγώνα, κυρίως για τις νέες γενιές.
Στην συνέχεια σύντομο χαιρετισμό ο Ηλίας Χαϊντούτης, εκ μέρους της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ). Μεταξύ άλλων, στάθηκε στην ημέρα που έγινε η εκδήλωση, την 9η Μαΐου, μέρα της αντιφασιστικής νίκης των λαών. Όπως είπε, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τον φασισμό τον τσάκισε ο Κόκκινος Στρατος, οι λαοί της Σοβιετικής Ένωσης, με την καθοριστική συμβολή των ανταρτικών κινημάτων της Ευρώπης. Αυτή την πολύ σημαντική συμβολή είχε και το ΕΑΜ, ο ΕΛΑΣ, η ΕΠΟΝ στη χώρα μας. Επίσης αναφέρθηκε αναλυτικά στην αγωνιστική και πρωτοπόρα δράση των 200 κομμουνιστών τα χρόνια πριν την εκτέλεση. Όπως είπε, αυτή την περήφανη και αλύγιστη στάση που είχαν σε όλη τους τη ζωή την κράτησαν μέχρι την τελευταία στιγμή, όταν και στήθηκαν στο εκτελεστικό απόσπασμα.
- Στη συνέχεια μαθητές διάβασαν ποιήματα που αναφέρονται στην εκτέλεση των 200 κομμουνιστών την Πρωτομαγιά του 1944.
- Αμέσως μετά, η ηθοποιός και Δημοτική Σύμβουλος Χαϊδαρίου Κερασία Σαμαρά και ο ηθοποιός Αντώνης Αντωνίου, διάβασαν το προσκλητήριο νεκρών, αλλά και σημειώματα τα οποία πετούσαν οι 200 από τα γερμανικά καμιόνια που τους μετέφεραν στην Καισαριανή, προκειμένου να βρεθούν και να μεταφερθούν στους δικούς τους ανθρώπους.
- Ακολούθησε η κατάθεση στεφάνων από τον Δήμαρχο Χαϊδαρίου Μιχάλη Σελεκο και από τον Δήμαρχο Καισαριανής, Ηλία Σταμέλο. Επίσης στεφάνι κατέθεσε ο Θοδωρής Χιώνης εκ μέρους της ΚΕ του ΚΚΕ.
- Την εκδήλωση τίμησε επίσης με την παρουσία της η 100χρονη Αγγελική Σιώμου, μαχήτρια του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Οι εκδηλώσεις στο Χαϊδάρι ολοκληρώθηκαν σήμερα _στις 20:00 προβλήθηκε στο Μπλοκ 15 η ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Τελευταίο σημείωμα».
















