Επεισόδια σημειώθηκαν χθες, Σάββατο 30 Μάη, στη Σβέρνιτσα της Αλβανίας κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας ακτιβιστών και κατοίκων της περιοχής με αφορμή τη δημιουργία μεγάλου τουριστικού θερέτρου σε προστατευόμενη οικολογικά ζώνη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κατά τη διάρκεια των επεισοδίων τραυματίστηκε και ένας Έλληνας πολίτης, ενώ ανακοίνωση για το περιστατικό εξέδωσε και το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο «εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τα επεισόδια που σημειώθηκαν χθες, 30 Μαΐου 2026, στο Zvërnec της Αλβανίας, κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων για τα περιουσιακά τους δικαιώματα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ένας Έλληνας πολίτης που τραυματίστηκε».
Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνεται, ακόμα, ότι η ελληνική πρεσβεία στα Τίρανα «προέβη άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να του παρασχεθεί κάθε αναγκαία προξενική και ιατρική συνδρομή», ενώ προβαίνει, επίσης, «στις αναγκαίες παραστάσεις προς την αλβανική πλευρά, ζητώντας την πλήρη διαλεύκανση του επεισοδίου και την απόδοση ευθυνών. Καταγράφουμε στο πλαίσιο αυτό την πρώτη ανταπόκριση των αλβανικών Αρχών».
Τέλος, το ΥΠΕΞ υπογραμμίζει «την ανάγκη πλήρους τήρησης του κράτους δικαίου, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των δικαιωμάτων και των περιουσιών των μελών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, καθώς και τη σημασία αποτελεσματικής προστασίας προστατευόμενων περιβαλλοντικών περιοχών, στο πλαίσιο ευθυγράμμισης με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, η συμμόρφωση προς το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την πρόοδο της ενταξιακής διαδικασίας».








