Από νωρίς τα ξημερώματα κλιμακώθηκαν οι πολεμικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή εν μέσω ιμπεριαλιστικής… «εκεχειρίας». Τα συνεχιζόμενα και αναβαθμισμένα προοδευτικά πλήγματα αποτυπώνουν την νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή, Μια πραγματικότητα που αντανακλά τις δυσκολίες των ΗΠΑ -Ισραήλ να προχωρήσουν τους στόχους τους στο πεδίο της μάχης. Δείχνει όμως και το γεγονός ότι τα όποια παζάρια γίνονται με όρους που τροφοδοτούν τον επόμενο γύρο μίας σφοδρότερης σύγκρουσης στο φόντο της μάχης για την πρωτοκαθεδρία στο ιμπεριαλιστικό σύστημα που οξύνει αντιθέσεις και αδιέξοδα στις αστικές τάξεις και τις λυκοσυμμαχίες τους.
ΗΠΑ – Ιράν: Νέα αμερικανικά πλήγματα εν μέσω σκληρών παζαριών
Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν ξανά πλήγμα στο ιρανικό νησί Κεσμ ενώ νωρίτερα έπληξαν εκ νέου εμπορικό πλοίο στα Στενά επειδή δεν υπάκουσε στις εντολές τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της CENTCOM εκτόξευσαν πύραυλο στο μηχανοστάσιο του δεξαμενόπλοιου M/T Lexie, το οποίο έπλεε υπό σημαία Μποτσουάνας και κατευθυνόταν προς το ιρανικό νησί Χαργκ.
Τα Ιρανικά αντίποινα ήταν σφοδρά. Εκτοξεύθηκαν πύραυλοι και drone στο Κουβέιτ ενώ μετά από καιρό φέρεται να χτυπήθηκε ξανά η βάση του 5ου Στόλου των ΗΠΑ στο Μπαχρέιν που είχε γίνει «σουρωτήρι» όλο το προηγούμενο διάστημα. Με ανακοίνωση τους οι Φρουροί της Ισλαμικής Επανάστασης του Ιράν ανάμεσα σε άλλα ανέφεραν ότι τα αντίποινα τους είναι «ισχυρή και αποφασιστική προειδοποίηση προς την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, τον ηγέτη της παγκόσμιας αλαζονείας, και όλους όσους επιτρέπουν τη χρήση του εδάφους ή του εναέριου χώρου τους για παραβίαση του Ιράν: Οποιαδήποτε νέα βλακεία, περαιτέρω επιθετικότητα ή οποιαδήποτε ενέργεια που παραβιάζει έστω και μια ίντσα των συνόρων και της κυριαρχίας μας θα αντιμετωπιστεί με μια καταστροφική, συντριπτική και αποφασιστική απάντηση που υπερβαίνει όλους τους νόμους και τα καθιερωμένα όρια. Οι γενναίες δυνάμεις μας δεν θα διστάσουν να μετατρέψουν σε στάχτη όλα τα αρχηγεία και τα συμφέροντα των επιτιθέμενων στην περιοχή. Η εποχή του “χτυπάμε και φεύγουμε” έχει τελειώσει και οι δυνάμεις των επιτιθέμενων πρέπει να υποστούν τις τρομερές συνέπειες της άγνοιας και των απερίσκεπτων ενεργειών τους».
Η CENTCOM αρνήθηκε ότι χτυπήθηκε η βάση τους στο Μπαχρέιν και αφού δήλωσε πως «τρεις πύραυλοι που εκτοξεύτηκαν στο Μπαχρέιν αναχαιτίστηκαν αμέσως από τις δυνάμεις αεράμυνας των ΗΠΑ και του Μπαχρέιν (…) Οι αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επίσης επιθέσεις αυτοάμυνας σε έναν ιρανικό στρατιωτικό σταθμό ελέγχου εδάφους στο νησί Κεσμ. Δεν υπήρχαν τραυματίες από το προσωπικό των ΗΠΑ. Οι δυνάμεις της CENTCOM παραμένουν σε εγρήγορση και έτοιμες να αμυνθούν ενάντια στην αδικαιολόγητη ιρανική επιθετικότητα κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης εκεχειρίας»…
Πηγή 902

Οι εχθροπραξίες στον Κόλπο ξέσπασαν εκ νέου την Τετάρτη, αφού ο αμερικανικός στρατός εκτόξευσε έναν πύραυλο σε ένα πλοίο στο νησί Κεσμ που προσπαθούσε να πλεύσει προς ιρανικό λιμάνι “παραβιάζοντας τον αμερικανικό αποκλεισμό”, απενεργοποιώντας το πλοίο, δήλωσε ο αμερικανικός στρατός. Το M/T Lexie με σημαία Μποτσουάνα — ένα πετρελαιοφόρο χωρίς φορτίο — “αγνόησε επανειλημμένες προειδοποιήσεις» για 24 ώρες και αμερικανικό πολεμικό αεροπλάνο τελικά το σταμάτησε εκτοξεύοντας πύραυλο Hellfire στο μηχανοστάσιο του πλοίου, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Κεντρική Διοίκηση (Centcom) του αμερικανικού στρατού. Σε απάντηση σε αυτό που το IRGC περιέγραψε ως επίθεση των ΗΠΑ σε έναν πύργο επικοινωνιών νότια του νησιού Κεσμ, το Ιράν στόχευσε αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία στο Μπαχρέιν και το Κουβέιτ.
Το Σώμα των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν επιτέθηκε στο αρχηγείο του Πέμπτου Στόλου των ΗΠΑ και σε μια αεροπορική βάση και ελικόπτερα σε μια “περιφερειακή χώρα” χρησιμοποιώντας πυραύλους και drones, ανέφεραν ιρανικά μέσα ενημέρωσης. Ο αμερικανικός στρατός δήλωσε ότι οι ιρανικές πυραυλικές επιθέσεις σε Μπαχρέιν, Κουβέιτ και άλλους περιφερειακούς στόχους είτε ματαιώθηκαν είτε απέτυχαν, ενώ η διπλωματία μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης έδειξε μικρή πρόοδο. Δύο ιρανικοί πύραυλοι που εκτοξεύτηκαν εναντίον του Κουβέιτ έπεσαν ή διαλύθηκαν εν πτήσει, ενώ αρκετοί βαλλιστικοί που στόχευαν περιφερειακούς στόχους απέτυχαν και τρεις πύραυλοι που κατευθύνονταν προς το Μπαχρέιν αναχαιτίστηκαν, δήλωσε η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ. Από την έναρξη της σύγκρουσης στα τέλη Φεβρουαρίου, το Ιράν έχει επιτεθεί επανειλημμένα σε στόχους στην περιοχή του Κόλπου όπου βρίσκονται αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις.
Η Κεντρική Διοίκηση δήλωσε ότι όλες οι επιθέσεις απέτυχαν και ότι οι αμερικανικές δυνάμεις παρέμειναν έτοιμες να αποκρούσουν την “αδικαιολόγητη ιρανική επιθετικότητα”. Η τελευταία έξαρση έρχεται περισσότερο από τρεις μήνες μετά τις αρχικές επιθέσεις των ΗΠΑ και του Ισραήλ στο Ιράν, με τη σύγκρουση να έχει βυθιστεί σε αδιέξοδο λόγω μιας ασταθούς εκεχειρίας και το Στενό του Ορμούζ σε μεγάλο βαθμό κλειστό για τη θαλάσσια κυκλοφορία.
Το Ιράν και οι ΗΠΑ δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι κατέληξαν σε μια προσωρινή αρχική συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου. Αλλά οι δύο πλευρές δεν έχουν ακόμη υπογράψει τη συμφωνία. Τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Τεχεράνη δεν έχει επικοινωνήσει με την Ουάσινγκτον εδώ και αρκετές ημέρες, αλλά ο πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν σταματήσει. “Οι συζητήσεις μεταξύ μας συνεχίζονται συνεχώς, συμπεριλαμβανομένων πριν από τέσσερις ημέρες, πριν από τρεις ημέρες, πριν από δύο ημέρες, πριν από μία ημέρα και σήμερα”, είπε σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το Ισραήλ συνεχίζει τις επιθέσεις στον Λίβανο
Ο πόλεμος που ξεκίνησε στις 28 Φεβρουαρίου έχει σκοτώσει χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως στο Ιράν και τον Λίβανο, ενώ παράλληλα προκάλεσε παγκόσμιο οικονομικό πλήγμα ωθώντας τις τιμές της ενέργειας προς τα πάνω. Πυροδότησε επίσης τον τελευταίο γύρο σύγκρουσης μεταξύ του Ισραήλ και της Χεζμπολάχ του Λιβάνου, με το Ισραήλ να επιδιώκει την βαθύτερη εισβολή του στον Λίβανο εδώ και 25 χρόνια.
Την Τρίτη, το Ισραήλ συνέχισε τις επιθέσεις σε μια σειρά από πόλεις στο νότιο Λίβανο, δήλωσαν πηγές ασφαλείας του Λιβάνου, παρά τη μερική εκεχειρία που ανακοινώθηκε με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ τη Δευτέρα. Η ανακοίνωση δεν καθησύχασε τουςΛιβανέζους, 1,2 εκατομμύρια εκ των οποίων έχουν εκτοπιστεί, ενώ ένα ισραηλινό drone πάνω από τη Βηρυτό κράτησε τους κατοίκους σε αγωνία την Τρίτη.
Αποκαλύπτει η αντιπαράθεση ΗΠΑ-Ιράν βαθιά ρήγματα στον συντονισμό των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών; Μήπως η αντιπαράθεση ΗΠΑ-Ιράν αποκαλύπτει βαθιά ρήγματα στον συντονισμό των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ; Ο Ρούμπιο ελπίζει σε συμφωνία με το Ιράν, λέει ο Μοτζτάμπα Χαμενεΐ __ενώ το Ιράν μελετά συμφωνία για να σταματήσει τον πόλεμο καθώς το αδιέξοδο επιμένει








